11.11.2014

Koulu ja joulu

Möi!


Letitetty kanelipullapitko 

Kuukaudet vaihtuu ja joulu lähestyy. Uhkaavasti. Kävelin tänään kaupassa joulupiparihyllyn ohi (ensin vierailtuani SISUSTUSvalohyllyssä ja joulukoristehyllyssä) ja tunsin heikotusta. Tajusin ettei mulla oo pienintäkään ajatusta joululahjoista. Ei pienintäkään. Hyllyjen tuijottelun jälkeen oli ehkä yksi hatara idea.
Käsilaukkukonvehdit tummasta suklaasta mokkatäytteellä

Miksi joulu pitää aloittaa joka vuosi vain aikasemmin. Miksi IKEA aloitti sen jo lokakuun puolivälissä. Miksi mulla on kaamosmasennus? Oon 8h päivässä koulussa, mutta koska bussimatkoissa kestää niin kauan, oon siel/matkalla käytännös 10h. Kun pääsen kotiin, syön ja yritän pitää sosiaalisen elämäni kasassa. Sen jälkeen nukun, mutta joka aamu tuntuu kuin olisin voinut nukkua vielä toisen samanlaisen pätkän. Miksi mulla ei ole mitään positiivista sanottavaa. Jos sitä vaan menis taas kerran suihkun kautta nukkumaan, että jaksais huomenna mennä tekemään lisää sokeritöitä kouluun. Ens viikolle oon myös lupautunut tuutoroimaan jotain seiskaluokkalaisia. Siis MÄ?! Oon onnistunu välttelee sitä 6 vuotta, nyt se kuulostiki niin kauheen kivalta, mikä mua vaivaa. Koittakaa selviytyä kuvatulvasta.


Maitosuklaakonvehteja vadelmatryffelillä ja valkosuklaalla

Mokkapallo

3:n säikeen pullakranssi

Suklaamassarasia

Valkosuklaakonvehdit hasselpähkinätryffelillä

Gluteeniton vadelmahyydykekakku

Hedelmäkakku

Käpypikkuleivät

Marjakermakakku

Katesämpylöitä: solmu & kukka

Katesämpylöitä: Solmu ja pikkupitko

Kuka selvisi tänne asti? (:

3 kommenttia:

  1. Hei! Löysin kivaan blogiisi googlettelemalla. Miten kummassa nuo solmusämpylät tehdään?

    VastaaPoista
  2. Moi Kakkuviikari, kiva kun löysit tänne! (: Solmusämpylöissä taisi olla jokin perussämpylätaikina, josta otettiin 60g:n paloja, joista pyöriteltiin pötkö joka väännettiin solmuun ja "pääteltiin" solmun päät sämpylän alapuolelle. Kukassa tehtiin myös aluksi pötkö, josta puolet kierrettiin rullalle ja puolet kieputettiin sitten rullan ympärille. Voi kun olisi tajunnut ottaa vaihekuvia, niin kovin vaikea selittää sanoin :D toivottavasti olisi edes pientä apua.

    VastaaPoista
  3. Kiitos vastauksestasi :) Aion kokeilla piakkoin...luulen, että tekotavan tajusinkin! :) Hyvin selitetty, siis...

    VastaaPoista