29.8.2012

Laivailua

Möii!

Perjantaina 24.8. lähettii bussiasemalta 18.25 bussilla Turun satamaan, perillä oltiin siinä 20:n aikaan. Laivana toimi Viking Line M/S Isabella, joka lähti satamasta 20.55.
 Matkaseurana olivat mieheke, sekä miun porukat. Mie ja mieheke yövyimme hytissä nro: 9211. Ihan laadukas ja mukaisa B2P hytti, eli siis kahden hengen sisähytti. Ei kuulunu kauhiasti mitään kolinoita tai jyskytyksiä tai muuta moottorien ääniä, eli sai ihan hyvin nukuttua. Aluksi hytissä oli hiukan kylmä, mutta väännettiin lämmöt täysille, niin kyllä parin-kolmen tunnin päästä tarkeni hyvin vähän vähemmissäkin vaatteissa kuin ihan päällysvaatteissa. Juuri sillain sopivasti, että ehti pyöriä tutkimassa laivaa ja käydä haukkaamassa hiukan jotain ruokaa : D Nukkumaan päästiin joskus 1:n aikaan. Emme siis pistäneet ryyppyputkea päälle, vaikka kaikki niin näyttävät nyt olettavankin : D
Aamulla heräiltiin joskus 8.30 varaamalleni meriaamiaiselle. Itse söin leipää ja hieman joitain kasviksia, en muista ihan tarkalleen, ei siihen mennessä ollut vielä ehtinyt kunnolla herätä että muistaisi mitä tuli syötyä : D kuitenkin siis pääasiassa leipää ja tuoremehua.

Aamiaisen jälkeen hipsuttelimme Tax Free:hen tekemään hiukkasen ostoksia/tuliaisia. Sekä vähän juotavia. Sitten hipsuttelimme takaisin hyttiin hieman koisailemaan ja have some private time, if u know what I mean (;
Mutta kuitenkin, sitten kävimme hakemassa vähän kahvia ja itse mutustelin ruisleipää ja maitoa (viinilasista, I'm a lady :D ) sen jälkeen varmaan pyörimme jälleen hieman ympäri laivaa ja pelailtiin hieman perinteisiä rahapelejä : D ja katseltiin kaunista merta laivan sekä ulko- että sisäkannelta. Vähemmän ulkoa, koska mieheke poti hieman flunssaa ja piti pitää huolta, ettei tule enempää kipeäksi.

Noh mutta kuitenkin, Maarianhaminan satamassa lastausta seurasimme samaisessa kahvilassa, jossa olimme majailleet jo ah, niin monesti matkan aikana, tällä kertaa kumpikin limukupin ääressä. On se Ahvenanmaa ihan hieno paikka, pääsisikin joskus vielä kavereiden kanssa sinne.
Tämän jälkeen varmaan jälleen vaihteeksi joko istuimme hytissä tai hieman kiertelimme jälleen laivaa : D
Sen jälkeen menimme samaiseen kahvilaan, koska siellä on seisova pöytä myöskin. Söimme lasagnea ja muita ruokia joita valikoimasta löytyi. Pakko kyllä sanoa, että lasagne ei ollut kyllä kovin hyvää. Ihan kuin siitä olisi jäänyt mausteet pois pahemman kerran. Mutta onneksi sai prinsessakakkua vielä jälkkäriksi, vaikka sen jälkeen sitten olikin kyllä ihan hieman liian ähky.

Sen jälkeen ilmeisesti taas lagailua hytin pohjalla tai jossain päin laivaa.
Mutta juuh, laiva oli takaisin Turun satamassa klo 19.30 tai jotain sinne päin. Bussi takaisin asemalle tänne päin lähti joskus 19.50 ellen ihan väärin muista. Saattaa kyllä olla että muistan erittäinkin väärin, koska mielestäni aika oli pidempi kuin 20min odottaa sitä bussia, mutta annan nyt noiden aikojen olla tuollalailla kun en parempiakaan muista. Kotona oltiin jossain 22.jotain aikaan, jossa jo bussissa nukuin ja nuokuin. Kotiin päästyämme vaihdoin hieman vaatteita laukussa ja painelin miehekkeelle jossa lopulta oltiin joskus 23 aikaan. Itse simahdin melkeen heti sänkyyn ja herrakin kömpi melko piakoin viereeni.
Matka itsessään oli todella mahtava ja mukaisa ja uusiksi koska vaan, tosin ensi kerralla voisi varata kyllä ihan sen Viking Buffêtin, niin saisi varmasti sellaista ruokaa kuin tahtoo. Eniten jäin kaipaamaan perinteistä laivajälkkäriäni tiramisua, jota ei tunnu saavan enää nykyään mistään halvalla ja itsekään en jaksa tehdä, koska meillä ei muut ole kovin suuria sen faneja, joten joutuisin koko satsin itse mussuttelemaan : D

kuvat pöllitty ahkerasti Googlea käyttäen, anteeksi kaikille omistajille.